Cloaking یک تکنیک کلاه سیاه است که به بازدیدکنندگان وب سایت نسخه ای متفاوت از خزنده های موتورهای جستجو را نشان می دهد.
هدف از پنهان سازی این است که تا حد امکان متن را در کد منبع موتورهای جستجو قرار دهیم تا به رتبه های بهتر در SERP دست یابیم. اگر یک ربات هنگام خزیدن یک صفحه، پنهانکاری را تشخیص دهد، میتواند منجر به حذف وبسایت از فهرست مربوطه Bing، Google و Co شود.
برخلاف بازدیدکنندگان انسانی یک وبسایت، خزندههایی مانند ربات Google فقط میتوانند تصاویر و فایلهای دیگر را به میزان محدودی بخوانند. متن منبع مهدی نجاری هنوز به عنوان مبنایی برای تجزیه و تحلیل یک صفحه عمل می کند.
بنابراین برای یک موتور جستجو، یک وب سایت همیشه در ابتدا به عنوان یک سند متنی ارائه می شود. تکنیک پنهان سازی سعی می کند از این ضعف خزنده با استفاده از کد منبع یک وب سایت با محتوای مرتبط سوء استفاده کند.
با این حال، بازدیدکنندگان انسانی متوجه این غنیسازی متن مبدا نمیشوند، زیرا عناصر متن در قسمت جلویی نمایش داده نمیشوند. در آلمانی، "to cloak" نیز به معنای "پوشش" یا "ماسک" است. در نتیجه، وب مسترهایی که از cloaking استفاده می کنند، محتوای خاصی را از کاربران پنهان می کنند.
محتوای نمایش داده شده یک وب سایت به آدرس IP بازدید کننده یا ربات بستگی دارد. وب مستر z را بشناسید. ب. آدرس IP استاندارد یک خزنده، آنها می توانند محتوای بهینه شده ای را ارائه دهند که بازدیدکنندگان انسانی نمی توانند آن را ببینند. موفقیت این تاکتیک کلاه سیاه مبتنی بر این واقعیت است که ربات های موتورهای جستجو همیشه از طریق یک آدرس IP ثابت به سایت دسترسی دارند. با این حال، اکثر ارائه دهندگان امروزه از تغییر آدرس IP استفاده می کنند.
هنگام دسترسی به اینترنت از برنامه هایی استفاده می کنیم که هر کدام نام خود را دارند، نام عامل. به اصطلاح Agent Name Delivery اکنون می تواند برای تجزیه و تحلیل اینکه آیا خزنده یا کاربر انسانی در حال دسترسی به وب سایت است استفاده می شود.
اگر تشخیص داده شود که عنکبوت است، می توان صفحات متنی ویژه ای را تحویل داد. برای جلوگیری از این تکنیک پنهان سازی، بسیاری از ارائه دهندگان نام عامل ربات های خود را با نام مرورگرهای معمولی، به عنوان مثال، «تبدیل» می کنند. به عنوان مثال Mozilla/5.0.
سئوکاران کلاه سیاه برای مدت طولانی با متن سفید روی پس زمینه سفید کار کرده اند. این روش هرزنامه محتوا را میتوان به عنوان پنهانکاری نیز نامید، حتی اگر به بازدیدکنندگان و خزندهها نسخه مشابهی نشان داده شود. اما این واقعیت که نوشتهها روی پسزمینهای با همان رنگ پنهان یا "پوشانده شده" هستند، اصطلاح "پوشش" را در گستردهترین معنای ممکن میسازد.
پنهانکاری نام عامل یا پنهانکاری از طریق تحویل IP (زمانی که IP خزندهها مشخص باشد) توسط هکرهای جنایتکار نیز استفاده میشود. آنها کنترل یک وب سایت را در دست می گیرند و کد منبع را تغییر می دهند تا ربات ها نسخه متفاوتی از صفحه را ببینند.
در این نسخه از صفحه که برای کاربران انسانی قابل مشاهده نیست، هکرها انبوهی از پیوندهای هرزنامه را به پروژه های خود، عمدتاً در زمینه قمار، پورنوگرافی یا وام تعبیه می کنند. هر کسی که متوجه می شود وب سایت خود هک شده است باید فوراً اقدام کند، در غیر این صورت خطر حذف شدن از فهرست موتورهای جستجو را دارد.
همیشه لازم نیست از پنهان کاری صرفاً برای دستکاری نتایج موتورهای جستجو استفاده شود. موارد زیادی وجود دارد که به عنوان مثال. ب. ربات گوگل نسخه متفاوتی از یک وب سایت را نسبت به بازدیدکنندگان انسانی می بیند.
با هدف گذاری جغرافیایی، خروجی محتوا با تعیین مکان کاربر دسترسی کنترل می شود. با این حال، از آنجایی که این معیاری است که راحتی کاربر را افزایش می دهد، به عنوان مثال. به عنوان مثال، اگر به افرادی که در فرانسه زندگی می کنند نسخه فرانسوی زبان یک وب سایت شرکتی ارائه شود، هدف گذاری جغرافیایی از طریق پرس و جو IP به عنوان پنهان کاری دستکاری در نظر گرفته نمی شود.
همین امر در مورد تحویل عامل کاربر هنگامی که برای نمایش یک وب سایت بهینه شده برای تبلت ها و تلفن های هوشمند به کاربران دارای دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود، صدق می کند. همچنین به طور کلی بی ضرر در نظر گرفته می شود اگر عوامل موتور جستجو URL بدون شناسه جلسه ارسال شوند.
اگر میخواهید خطر طبقهبندی شدن بهعنوان هرزنامهها یا فهرست نشدن دیگر توسط Google، Bing و Co به دلیل پنهانکاری را رد کنید، باید وبسایتهایی را ارائه دهید که محتوای یکسانی را هم به کاربران انسانی و هم برای خزندهها ارائه میدهند. اگر از تصاویر استفاده می شود، باید استفاده شود
. برچسب های لازم برای توضیحات ارائه شود تا موتورهای جستجو نیز بتوانند این محتوا را از نظر موضوعی مناسب نمایه کنند. اساساً، هر سئو باید اطمینان حاصل کند که تمام امکانات را برای ارائه محتوای بهینه، هدفمدار، مرتبط با موضوع و منحصر به فرد به کاربران و رباتها انجام میدهد.
نکته عملی: برای بررسی اینکه کدام محتوا به عنوان مثال. به عنوان مثال، آنچه ربات گوگل می بیند، سئوکاران و مدیران وب سایت می توانند از ابزار Fetch as by googlebot رایگان در Google Webmaster Tools استفاده کنند. پیش نیاز این یک حساب کاربری معتبر گوگل و ثبت نام سایت مربوطه برای WMT است.
https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=http://kabodseo.ir |
https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx |